onsdag, april 17, 2013

Sommar och bilder ...

Nu är vi i full gång med planeringen ... eller rättare sagt, jag är i full gång. Men det är svårt för min kära att inte dras med av min entusiasm. Underbart är det att veckla ut kartor, googla på resrutter, tips på hotell och annat som är viktigt. Läsa på om regioner vi ska besöka. Gröna kortet till bilen har anlänt och nu räknas det mil och antal övernattningar. Vi kör  kortaste vägen ner, för att sedan njuta i vänners paradis i byn Murviel. Halva nöjet med resan är själva planeringen.

På datorn har jag ett  härligt s k moodboard, bilder från vårt underbara Herault. Här finns även en underbar liten film från huset i Murviel med två tjejer som sjunger ljuvligt. Fågelkvitter, vindbrus, vardagssysslor och gatuljud i bakgrunden. En helt underbar morgon i paradiset ...

Dessutom sjunger de den sång, som i vinter har spelats varm här hemma hos oss You and I med Ingrid Michaelson. Nu kommer inte vi ha dessa skönsjungande tjejer på plats, men Spotify det har vi :D.

Tack Wildas matte för att jag fått låna filmen.

Om två månader är vi här. Känslan kan ni också uppleva om ni klickar på bilden...


8 kommentarer:

  1. Mmm! Det låter härligt! Äntligen kan vi börja planera och hoppas!

    SvaraRadera
  2. Förberedelserna inför en långresa är ju så viktiga och ger så mycket - just vid planerandet men framför allt när man står där framför sitt utvalda "paradis".
    Lycka till min vän.
    Kram från Eleonora

    SvaraRadera
  3. Det är dags nu snart och jag vill önska dig och maken en god tur ner till paradiset och hoppas ni ska få njuta i fulla drag väl där.

    Kör försiktigt - stor kram från
    Eleonora

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det låter! Tack för din påhälsning hos mig på min facebook-sida för "Trädgårdens vänner och fiender". Tyvärr kan jag inte kommentera hos dig så det får bli en hälsning här. Ha en riktigt skön sommar! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Vad har hänt här då? Har du helt slutat blogga? Träffas du numera bara på FB??

    Trodde du skulle lägga in bilder och skriva vackert om senaste Frankrike-resan - men kanske är det på G.

    Ha det gott och kram

    SvaraRadera
  6. Hej hopp är du kvar? Kommer du ihåg mig....?
    Så kul att se att du var kvar här efter alla år, men ser att du inte lagt in nåt på ett tag..

    SvaraRadera
  7. Hej å hå - nu väntar jag på fina bilder och text från er Frankrike-vistelse. Visserligen har jag läst på FB men det är inte detsamma och bilderna rullar bort för fort.
    Du har väl inte slutat helt med bloggen??

    Läser gärna här igen - sommarkram från
    Eleonora

    SvaraRadera
  8. Ny blogg - eller hur? Väldigt trevlig!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.